Michael Schumacher
Dexantreal 2006.07.04. 18:56
Michael Schumacher az a Formula-1-es versenyző, aki a létező összes rekordot megdöntötte, 7-szeres világbajnok és még mindig aktívan versenyzik. Álljon róla most egy kis ismertető anyag.
Michael Schumacher 1969. január 3-án született Rolf és Elisabeth Schumacher gyermekeként. A család Kerpin-Manheimbe költözött, egy munkásvárosba, nem messze Kölntől. Itt ismerkedett meg a család a motorsporttal. Michael, ekkor meg csak négy éves volt, apjától kapott egy kartot, amit egy régi fűnyíró motor hajtott.
A világbajnok karrierje ilyen szerényen kezdődött.
A kart a család szenvedélyévé vált, amit az idősebb Schumacher találékonysága, és a fiatal Michael lelkesedése táplált. Rolf Schumacher, technikai érzékének köszönhetően félmunkaidőben a helyi pálya más go-kartjait is szerelni kezdte. Michael 1980-ban Belgiumba, Nivelles-be utazott a Kart Világbajnokságra, és ott látta meg azt a pilótát, aki mély benyomást gyakorolt rá. Ez a pilóta Ayrton Senna volt. Michael hamarosan nevet szerzett magának, és 1984-ben megnyerte a Német Ifjúsági Bajnokságot, az Európa-bajnoki címet 1987-ben szerezte meg.
Az autóversenyzéshez vezető út a Formula Forddal, vagy ahogy Németországban ismerték, a Formula Königgel kezdődőtt. De ahhoz, hogy Schumacher ilyen szinten versenyezni tudjon, szponzorokra volt szükség, és szerencséjére jónéhány szponzor, köztük Jurgen Dick kiszemelte magának a fiatal német fiút. Az első, teljesen végigversenyzett évében, Schumacher 10-ből 9 futamot megnyert. Willie Webernek, későbbi menedzserének ekkor saját Forma3-as csapata volt, és adott egy lehetőséget Michaelnek egyik autójában. Hét vagy nyolc kör után Schumacher 1 1/2 másodperccel gyorsabb köröket ment, mint Webber rendszeres pilótája. Schumacher a Forma3-ban rögtön első évében olyan pilótákkal versenyzett együtt, akik később Forma1-es pilóták lettek, úgymint Karl Wendlingerrel, Heinz-Harald Frentzennel. Végülis Wendlinger lepipálta ellenfeleit. A következő év, teljes egészében Schumacheré volt.
Ahelyett, hogy Schumacher a Formula 3000-ben versenyzett volna tovább, Webber betette fiatal pártfogoltját a Mercedes ifi csapatba, ahol egy Sauber sportautót vezetett, korábbi Forma3 riválisaival együtt. Jochen Neerpasch és Jochen Mass figyelő szemei által kísérve Michael kitanulta a versenyautózás minden csínját-bínját. Ezalatt az időszak alatt szedte fel magára Schumacher azt a fesztelen stílust, ami később ismertetőjegyévé vált.
A nagy lehetőséggel akkor találkozott, amikor a Jordan csapat pilótáját, Bertrand Gachot-t börtönbüntetésre ítélték, és Michaelt az ír csapatban tették próbára. Az időeredményei szenzációsak voltak, és gyorsan szerződtették, legalábbis ezt reméltek. A Jordan csapat három évre akarta Schumachert igazolni, de Schumit tanácsadói figyelemre intették. Végül egy időleges szerződést kötöttek, a többi pedig, ahogy a mondás tartja, történelem...
Életrajza számokban:
ÉLETRAJZ |
Név: Michael Schumacher Születési idõ: 1969. január 3. Születési hely: Hürt-Hermülheim / Németország Szülõk: Elisabeth Scheuer (elhunyt: 2003. április 20.) és Rolf Schumacher
|
|
Testvér: Ralf (szül.: 1975. június 30., Hürt-Hermülheim / Németország) Családi állapota: nõs, felesége: Corinna Betsch (szül.: 1969. március 2., Halver / Németország), házasodtak: 1995. augusztus 5. Gyermekek: Gina-Maria (szül.: 1997. február 20.) és Mick (szül.: 1999. március 22.) Testmagasság: 174 cm Testsúly: 74,5 kg (2002-ben mért adat)
Lakhely: Vufflens-le-Chateau / Svájc Eredeti foglalkozás: autószerelo Menedzser: Willi Weber Kedvencei: Fotó: Omega Étel: olasz konyha, tésztafélék friss paradicsommal, pizza (spaghetti quattro formaggi), lekvár Ital: almalé ásványvízzel Focicsapat: 1. FC Köln Zene: "a természet hangjai", könnyû pop- és rockzene Autó: Ferrari 550 Maranello Irodalom: thrillerek Állat: kutya, tigris, oroszlán Szín: piros, kék Versenypálya: Spa-Francorchamps Film: Titanic, A bárányok hallgatnak Hobbi: gokartozás, futball, csillagászat, motorozás (Harley Davidson), kerékpározás (mountain-bike), fitness, lovaglás, síelés, búvárkodás, tenisz, röplabda, tollaslabda, hajózás, természetjárás |
Elso autója: Fiat 500 Háziállatok: 4 kutya: Jenny (westhighland terrier), Ronnie (német juhász keverék), Flea (keverék), Max (?) és 2 macska: Ecclestone, Mosley Autogramcím: PPM (Pole Position Management), Tränkestrasse 11, 70597 Stuttgart, Deutschland |
|
Hivatalos Szurkolói Klub: c/o Offiziele Michael Schumacher Fanclub Deutschland Köslingerstraße 16 52477 Alsdorf Deutschland Szurkolói Klubok: Ausztráliai Fan Club: c/o Official Michael Schumacher Fanclub of Australia PO Box 3 Welshpool 6106 Western Australia Nagy-Britanniai Fan Club: c/o Official Michael Schumacher Fanclub UK 14 The Warren Sandown Isle of Wight PO36 9PN UK Hivatalos internetes honlap: www.michael-schumacher.de
EDDIGI PÁLYAFUTÁSA |
A Forma-1 elõtt: 1973. Elkezd gokartozni. 1975. A kerpeni gokart klub bajnoka. 1984. Német junior gokart bajnok. 1985. Német junior gokart bajnok, 2. helyezett a junior gokart világbajnokságon. 1986. 3. helyezett a német felnõtt gokart bajnokságban és a felnõtt Európa-bajnokságon. 1987. Felnõtt német gokart bajnok és Európa-bajnok.
|
|
1988. A gokartról autóversenyzésre vált. A német Formula-König bajnokság gyõztese, 10 versenyen 9 futamgyõzelem (autója: König-Fiat). 6. helyezett a német Forma-Ford 1600 bajnokságban (a 12 versenybõl álló bajnokságban csak 10 futamon vett részt), 2. helyezett a Forma-Ford 1600 Európa-bajnokságon (az 5 versenybõl álló bajnokságban csak 4-en vett részt), futamgyõzelem(autója: EUFRA-Van Diemen-Ford). 1989. 3. helyezett a német Forma-3-as bajnokságban. A Makaói Forma-3-as Világkupán az elsõ futam gyõztese, a második futamban azonban kiesik (autója: WTS-Reynard-Volkswagen). 1990. Német Forma-3-as bajnok, a Makaói Forma-3-as Világkupa gyõztese, a Forma-3-as Fuji Kupa gyõztese. (autója: WTS-Reynard-Volkswagen) Csapatban a C-csoportos Sportautó Világbajnõkság gyõztese a Sauber-Mercedes-Benzzel, egyéniben 5. helyezett (a 9 versenybõl álló sorozatban csak 4 versenyen vesz részt Jochen Mass oldalán) - futamgyõztesek Mexikóvárosban. (autója: Sauber-Mercedes-Benz C11) 1991. Csapatban 3., egyéniben 9. a C-csoportos Sportautó Világbajnokságban Karl Wendlingerrel az oldalán - futamgyõztesek Autopolisban, Fritz Kreutzpointerrel kiegészülve 5. helyen végeznek a Le Mans-i 24 órás versenyen legjobb mercedesesként. (autója: Sauber-Mercedes-Benz C291, Le Mans-ban: Sauber-Mercedes-Benz C11) Két verseny erejéig részt vesz a Német Túraautó Bajnokságban: a Norisringen az elsõ futamban 25., a másodikban kiesik; Diepholzban az elsõ futamban kiesik, a másodikban 14. (autója: Zakspeed Mercedes-Benz 190E 2.5) Részt vesz a japán Forma-3000-es bajnokság egyik futamán Sugoban, ahol 2. lesz. (autója: Ralt-Mugen RT23) |
A Forma-1-ben: 1991. 4 pont; 12. hely; hat versenyen vett rész (autója: Spa-Francorchamps-ban Jordan-Ford 191, Monzától Adelaide-ig Benetton-Ford B191). 1992. 53 pont; 3. hely; futamgyõzelem Spa-Francorchamps-ban (autója: Kyalamitól Interlagosig Benetton-Ford B191B, Barcelonától Adelaide-ig Benetton-Ford B192) 1993. 52 pont; 4. hely; futamgyõzelem Estorilban (autója: Kyalamitól Interlagosig Benetton-Ford B193A, Donningtontól Adelaide-ig Benetton-Ford B193B)
|
|
1994. 92 pont; Világbajnok; futamgyõzelem Interlagosban, Aidában, Imolában, Monacóban, Montrealban, Magny-Cours-ban, a Hungaroringen és Jerezben; diszkvalifikálták Silverstone-ban és Spa-Francorchamps-ban, nem indulhatott Monzában és Estorilban (autója: Benetton-Ford B194). |
1995. 102 pont; Világbajnok; futamgyõzelem Interlagosban, Barcelonában, Monacóban, Magny-Cours-ban, Hockenheimban, Spa-Francorchamps-ban, a Nürburgringen, Aidában és Suzukában (autója: Benetton-Renault B195). 1996. 59 pont; 3. hely; futamgyõzelem Barcelonában, Spa-Francorchamps-ban és Monzában (autója: Ferrari F310). 1997. 78 pont, 2. hely - de utólag kizárták (Schumacher hivatalos statisztikáiba azonban beleszámít), futamgyõzelem Monacóban, Montrealban, Magny-Cours-ban, Spa-Francorchamps-ban és Suzukában (autója: Ferrari F310B). 1998. 86 pont, 2. hely; futamgyõzelem Buenos Airesben, Montrealban, Magny-Cours-ban, Silverstone-ban, a Hungaroringen és Monzában (autója: Ferrari F300). 1999. 44 pont; 5. hely; futamgyõzelem Imolában és Monacóban; hat versenyen nem indulhatott Silverstone-ban elszenvedett lábtöréses balesete miatt (autója: Ferrari F399). 2000. 108 pont, Világbajnok, futamgyõzelem Melbourne-ben, Interlagosban, Imolában, a Nürburgringen, Montrealban, Monzában, Indianapolisban, Suzukában és Malajziában (autója: Ferrari F1-2000). 2001. 123 pont, Világbajnok, futamgyõzelem Melbourne-ben, Sepangban, Barcelonában, Monte-Carlóban, a Nürburgringen, Magny-Cours-ban, a Hungaroringen, Spa-Francorchamps-ban és Suzukában. Nemzetközileg az "Év Sportolójává" választják. (autója: Ferrari F2001). 2002. 144 pont, Világbajnok, futamgyõzelem Melbourne-ben, Interlagosban, Imolában, Barcelonában, Zeltwegben, Montrealban, Silverstone-ban, Magny-Cours-ban, Hockenheimban, Spa-Francorchamps-ban és Suzukában (autója: Melbourne-ben és Sepangban Ferrari F2001, Interlagostól Ferrari F2002). 2003. 93 pont, Világbajnok, futamgyõzelem Imolában, Barcelonában, Zeltwegben, Montrealban, Monzában és Indianapolisban (autója: Melbourne-tol Imoláig F2002, Barcelonától Ferrari F2003-GA). |
2004. A Scuderia Ferrari versenyzõje. Statisztikai mutatók (Adatok lezárva a 2004-es Bahraini GP után): Világbajnok: 1994 (Benetton-Ford), 1995 (Benetton-Renault), 2000 (Ferrari), 2001 (Ferrari), 2002 (Ferrari), 2003 (Ferrari) Statisztika: Versenyeinek száma: 198 Futamgyõzelmek száma: 73 Második helyek száma: 34 Harmadik helyek száma: 18 Dobogós helyezések száma:125 GP-pontok száma: 1068 |
|
Pole Pozíciók száma: 58 Elsõ sorból rajtolás: 94 Leggyorsabb körök száma: 58 Gyõzelem/Nagydíjrajt: 36,87% Dobogós helyezés/Nagydíjrajt: 63,64% Átlagos pontszám versenyenként: 5,394 Pole pozíció/Nagydíjrajt: 29,29% Elsõ sorból rajtolás/Nagydíjrajt: 47,47%
|
|
Leggyorsabb kör/Nagydíjrajt: 29,29% Vezetésben eltöltött körök száma: 4134 Vezetésben eltöltött kilométerek száma: 19123,549 "Mesterhármas" (azaz pole pozíció leggyorsabb kör, futamgyõzelem egy hétvégén): 17 Futamgyõzelem esõversenyen: 16
Elsõ Forma-1-es versenye: 1991 Belga GP (Spa-Francorchamps) - Jordan-Ford |
|
Elsõ Forma-1-es futamgyõzelme: 1992 Belga GP (Spa-Francorchamps) - Benetton-Ford Elsõ Forma-1-es pole pozíciója: 1994 Monacói GP (Monte-Carlo) - Benetton-Ford Elsõ Forma-1-es dobogós helyezése: 1992 Mexikói Nagydíj (Mexikóváros) - Benetton-Ford A legsikersebb pályái (mindegyiken hatszor nyert versenyt eddig): Spa-Francorchamps, Magny-Cours, Montreal |
|
Az egy szezonban szerzett legtöbb futamgyõzelme: 11 (2002-ben) Az egy szezonban szerzett legtöbb GP-pontja: 144 (2002-ben) Az egy szezonban szerzett legtöbb dobogós helye: 17 (2002-ben) Leghosszabb pontszerzõ sorozata: 2001 Magyar GP - 2003 Malajziai GP; 24 versenyen keresztül Leghosszabb dobogós sorozata: 2001 Amerikai GP - 2002 Japán GP; 17 versenyen keresztül Mennyi versenyen keresztül viselte eddig az "1"-es rajtszámot: 86
| |
|