dexantrealworld
dexantrealworld
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
NBA
 
Fórumok
 
Szavazás
Már jó ideje működik a portál, nem nagy kunszt, de mégis.
Mit szólsz az oldalhoz, tartalmához?

Megvagyok elégedve.
Tetszik.
Dolgozz még rajta.
Szar.
Klassz.
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Zene
 
Kedvenc PC játékaim
 
Kedvenc filmjeim
 
Látogatók versei, regényei és egyéb szösszenetei
 
Kedvenc sportolóim
 
Foci Európa Bajnokság 2008
 
F-1 hírek, cikkek, pletykák
F-1 hírek, cikkek, pletykák : Francia GP előzetes

Francia GP előzetes

Dexantreal  2006.07.12. 17:20

A közelgő francia nagydíjról kis beharangozó

Francia GP előzetes

A Magny-Cours-i, pálya ugyan nem rendelkezik legendás múlttal és papírforma gyilkos pályával, a most soron következő verseny mégis fontos lehet a bajnokság szempontjából.

Indianapolisban - kisebb meglepetésre - a Ferrarik hengereltek, így Franciaországban derül majd ki, hogy az amerikai verseny fordulópont volt-e a bajnokság szempontjából, vagy csak egy, a Bridgestone számlájára irható villanás. Ha a Ferrari itt, a Renault és a Michelin hazai pályáján nyerni tud, akkor a világbajnokság képe megváltozik: Az Alonso uralta macska-egér játék átalakul reményteljes üldözésbe, ahol a Renault és Alonso lesznek az űzött vadak, míg a vadászt a Ferrari testesíti majd meg.

Erre viszont kevés az esély. A Michelin Indyvel ellentétben ide valószínűleg jobb gumit hoz majd, mint japán riválisuk és a pálya karakterisztikája is a Renaultnak kedvez. Itt valószínűleg visszaáll a papírforma, miszerint a győzelemhez a Renault-t kell megverni.

A Renault a kifinomult aerodinamikát igénylő pályákon előnyben volt, így vélhetően itt is ők diktálják majd az iramot. A Ferrarin kívül még a McLaren lehet esélyes, az ő versenyképességük nagyban függ attól, hogy hogyan sikerülnek a jerezi tesztek.

A pálya nem rendelkezik Monacóhoz vagy Silverstonehoz hasonló fényes múlttal. 1960-ban Jacques Bernigaud építette meg a francia kisváros, Nevers közeli birtokán. Akkor a pálya mindössze két kilométer hosszú volt, de 1988-ban a megye tulajdonába került és állami pénzekből jelentősen felújították. 1991-ben már a Forma-1-es Francia Nagydíjat rendezték itt és azóta is Magny-Cours-t illeti a versenyrendezés joga.

Bár a francia pálya vonalvezetése nem okoz különösebb fejtörést a mérnököknek, a pálya mégis meglehetősen trükkös. Az aszfaltcsík első része nagyon gyors, de szektorról-szektorra lassul, amely egyébként ritkamód technikás. A közepesen gyors és lassú kanyarok miatt közepes mértékű leszorítóerőt használnak a csapatok, de vannak gyors szekciók is. A leggyorsabb kanyar a célegyenes utáni első forduló, amely a Grande Courbe nevet viseli. A gumiválasztásra legnagyobb befolyással az ez után következő Estoril-kanyar van, amely a legnagyobb terheléssel van az abroncsokra. Tulajdonképpen ez a kanyar határozza meg a gumiválasztást, ennek a fordulónak a hiányában lágyabb gumit használnának a csapatok.

Magny-Cours a gyors sikánok és lassú visszafordítók pályája. Magától értetődően itt a hajtűkanyar a legjobb előzési pont. Ez a kanyar az Estorilból kivezető hosszú egyenes - vagy inkább jobbos görbület - utáni első forduló, ahol 300 km/h-ás tempóról lassítanak le 80 km/h-ás sebességre.

A sikánok halmazát nem csak szélvészgyors kombinációk alkotják. A célegyenesre ráfordító sikán egy lassú kombináció, ahol kulcsfontosságú ráérezni a helyes ívre, mert a magas rázókövekre ráhajtva szétzúzódhat a futóműbeállítás.

A motorok számára nem különösebben megterhelő a Nevers-közeli pálya. A kör kb. 60-65 %-át teszik meg padlógázzal és az a megközelítőleg 12 másodperces érték, ameddig egyhuzamban nyomják padlóig a gázt a pilóták sem kiugró. Hosszúság szempontjából Magny-Cours a rövidebb aszfaltcsíkok közé tartozik, ugyanis egészen pontosan 4411 méter hosszú.

Bár Magny-Cours  nem egy extrém kihívásokkal teli pálya, mégis megvan a különlegessége. Ugyebár az autó beállítása - elméletben- nem túl nagy feladat más pályákkal összehasonlítva, de a pálya azon tulajdonsága, hogy sötét burkolatú negyed óra alatt tönkreteheti a betonbiztosnak hitt beállításokat, ugyanis a burkolat magába szívja a meleget, pillanatok alatt megváltoztatva a kondíciókat. Egyébként az előbb említett aszfalt okozza a legtöbb fejtörést a mérnököknek. A burkolat szokatlanul sima, így lágy gumikat használnak, de az Estoril-visszaforditó pár kör alatt  „megeszi" a puha abroncsokat. Ennek köszönhetően jobb köröket lehet futni sok benzinnel, új gumikon, mint üres tankkal, de használt papucsokon. Ez már egyébként is érdekes stratégiákat von maga után, de, hogy a helyzet még bonyolultabb legyen, a boxutca sem szokványos.

A legutolsó pályaátalakításnál tudatosan úgy alakították át az aszfaltcsíkot, hogy egy boxkiállás rövidebb időt vegyen igénybe. Így történt meg, hogy  2004-ben Michael Schumacher négy (!!!) kiállással is nyerni tudott, köszönhetően a rövid boxkiállásoknak és az új gumikon, kevés benzinnel futott szélvészgyors etapoknak. Négy kiállásos stratégiára most kevés az esély, de a fokozott gumikopásnak köszönhetően az egyikállásos stratégia sem kifizetődő. Vélhetően a mezőny többsége két kiállást választ majd, de elképzelhető, hogy a háromszor tankolók jobban járnak, ha elég friss gumit tudnak megspórolni a versenyre. Akinek több új gumija marad, a szokásosnál is nagyobb előnyben lehet.

Az autóversenyzés - egyik - őshazájaként Franciaországban a világbajnokság kezdete óta mindig rendeztek futamot, kivéve 1955-öt, amikor a Le Mans-i tragédiát követően törölték a futamot. A helyszínek viszont gyakran változtak, a legtöbb futamot itt, Magny-Cours-ban rendezték (számszerit 15-öt), megelőzve Paul Ricardot, ahol 14-szer rendeztek a Francia GP-t. A legsikeresebb versenyző Michael Schumacher, aki hét elsőséget szerzett a csendes és nyugodt környékéről híres Magny-Cours-i pályán.

 
World Cup 2006 - Németország
 
Regényeim, verseim
 
Kedvenc könyveim
 
Linkek
 
Formula-1
 
Kedvenc rappereim, együtteseim
 
A Bermuda háromszög
 

A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!