Habr sok jsgr akarja elhitetni, hogy a Magny-Cours-i versenyplya unalmas, ezzel n nem rtek egyet. Persze van tbb ms tradicionlis versenyplya is a trsgben, ahol lehetne futamot rendezni, de ezen a tbb mint 4000 mteren is trtntek mr csodlatos dolgok.
Ott van pldul az 1997-es nagydj, ahol Schumacher s Frentzen hatalmas taktikai csatt vvott azzal, hogy a vltozkony idjrs ellenre nem lltak ki a boxba kereket cserlni. Nem gy Jacques Villeneuve, aki pedig miutn lecserlte a gumijt, tgzolt a meznyn. Kett kr alatt! gy kerlgette trsait, mint jobb helyeken a bjkat szoks. Aztn, amikor az utols kanyarban berte Irvine-t, kicsszott. Farral be a boxutcba. Amikor pedig onnt vgre visszakecmergett, majdnem sszetkztt Alesivel.
1998-ban is volt szenzci bven. Schumacher a msodik rajt utn meglgott, Irvine pedig kiss feltartotta a McLareneket. Ekkor Hakkinen vesztette el a fejt, s csak nhny mterrel jutott tovbb Jacques Villeneuve-nl. is beprblkozott ugyanis az r versenyznl, de a kapu becsukst kveten Hakkinen tperdlt a plya msik oldalra, httal a menetirnynak.
Mindkt futam szenzcis volt a maga nemben, de miutn paprformval vgzdtt -vagyis Schumacher gyzelmvel-, gy taln szmunkra sokkal rdekesebb lehet az 1999-es nagydj.
Az a versenyhtvge, melyben a kt legeslyesebb, az idmr edzsen csfosan alulmaradt. Az egyrs esemny eltt ugyanis leszakadt az g, s mindenki a lehet legksbb akart kimenni, vrvn a plya szradst.
Elsknt a pnteki edzsen hatalmasat buk Jean Alesi dugta ki az orrt a plyra, akit hamarosan Barrichello kvetett. k aztn ezzel el is dntttk az els kt rajtkocka sorst. Akik ugyanis mr utnuk rkeztek meg a plyra, azoknak szembe kellett nznik az id kzben ismt elered esvel. Ennek volt teht ksznhet, hogy Michael Schumacher a hatodik, mg Mika Hakkinen csak a 14. rajthelyig jutott.
A rajtnl aztn persze nagy volt a helyezkeds. Barrichello megtartotta -karrierjnek ekkor mg csak msodik- els helyt, s Alesi is be tudott frkzni mgje, a negyedik helyrl azonban Coulthard feljtt harmadiknak. Aztn ez lett az els sor veszte is.
Coulthard ugyanis a sokkal jobb technikval megelzte elbb Alesit, majd Barrichellt is. Htrbb pedig hasonlan tevkenykedett a csapattrs Mika Hakkinen is. A szraz plyn sorra elzte a trsait, majd igen hamar elfogta Schumachert is.
A McLaren csapat azonban nem sokig rlhetett. Az elektronika meghibsodsa miatt az len ll Coulthard a kilencedik krben feladni knyszerlt a kzdelmet. Ezzel pedig ismt Barrichello kezbe kerlt az irnyts. A Stewart versenyzje mgtt Alesi, Frentzen, Hakkinen s Schumacher sorakozott.
Az ez utn kvetkez krk ismt McLaren dominancit hoztak. Hakkinen knnyedn ment el Frentzen mellett, majd megtmadta, s meg is elzte Jean Alesit. A manver azonban nem volt tlzottan elegns. Olyasmi volt, mint amit Montoya csinlt Schumacherrel 2001-ben az Osztrk Nagydjon.
Mika a hossz egyenes vgn a bels vre hzdott, s a lehet legksbb fkezett. Tlcsszott az idelis ven, s magval vitte Alesit is, aki a McLarentl nem tudott befordulni. Az elzs ezzel egytt sikeres volt, m az es szinte ugyanebben a pillanatban eleredt, gy a teljes mezny azonnal a boxba hajtott.
Volt akin azonban a kerkcsere sem segtett. Kiperdlt az addig hsiesen kzd Alesi, majd kisvrtatva a BAR versenyzje, Jacques Villeneuve is. Az es pedig egyre komolyabban rkezdett, gy a tovbbi kiessek elkerlse rdekben a rendezsg a plyra kldte a biztonsgi autt. Amikor pedig az elhagyta a plyt, ismt szenzcis felvteleket produklt a Francia Nagydj.
A mg egszen nedves plyn Mika Hakkinen az Adelaide kanyarban megprblt a szoksostl eltren kanyarodni, hogy a kigyorstsnl elkaphassa az lenll Rubens Barrichellt. A McLaren azonban kiperdlt, miutn Mika rhajtott a vizes rzkre. A finn versenyznek pedig a forgalommal szemben leparkolva vgig kellett nznie, hogyan suhannak el az orra eltt a tbbiek. Mire a menetirnyba tudta fordtani versenyautjt, mr csak a nyolcadik helyet tudta elcspni.
Kisvrtatva Schumacher mutatta meg, hogyan kellett volna eljrnia Hakkinennek Barrichellval szemben. Aztn, mintha ezen a versenyen tradciv vlna, hogy aki megkrnykezi Barrichellt, annak meggylik a baja a technikval, neki is gondja akadt.
Schumacher mr korbban jelezte a tkrben lv kamerba, hogy elszllt a rdisszekttetse, az elzs utn azonban a vlt is meghibsodott, gy az ldzbl ldztt vlt. Vgl killt, s a csapat kicserlte a kormnyt az autjban, m ezzel elvesztette minden eslyt a gyzelemre.
Id kzben a meglehetsen peches Mika Hakkinen sem ttlenkedett. Hamar visszavette az elvesztett pozciit, s a felszrad plyn vgl sikeresen megelzte az len ll Barrichellt is. Mindez azonban vgl mgis kevsnek bizonyult a gyzelemhez.
Miknak s Barrichellnak ugyanis volt mg egy killsa, m a harmadik helyen csendben autz Heinz-Harald Frentzen mr korbban letudta ezen ktelessgt. Amikor teht a kt lenll a boxba hajtott, a nmet versenyz hirtelen az len tallta magt. Onnan pedig nem tgtott annak ellenre sem, hogy id kzben ismt eleredt az es.
Ez volt az Eddie Jordan ltal vezetett Jordan csapat msodik gyzelme, joggal volt teht rendkvl boldog az r vezet. lelgette, cskolgatta versenyzjt, akinek szintn ez volt karrierje msodik gyzelme.
A most soron kvetkez Francia Nagydj vlheten kevesebb izgalmakat hoz, hiszen vajmi kevs az esly arra, hogy az g ilyen komolyan, s sokszor bele fog szlni a kzdelembe. m, ha a versenyzk hajlandak kihasznlni az Adelaide kanyar ltal nyjtotta lehetsget, akkor j eslynk van egy vltozatos futamra.
Schumacher itt tradicionlisan gyzelmi eslyes, Alonso pedig a mezny legjobb technikjban l. k ketten akr „vrre" men csatt is vvhatnak. Ltnivalt pedig tbbek kzt akr a Montoyt vlt Pedro de la Rosa is szolgltathat, aki tavaly Bahreinben minden msodik krben elnzte a fktvot.