A Magny-Cours-i, plya ugyan nem rendelkezik legends mlttal s paprforma gyilkos plyval, a most soron kvetkez verseny mgis fontos lehet a bajnoksg szempontjbl.
Indianapolisban - kisebb meglepetsre - a Ferrarik hengereltek, gy Franciaorszgban derl majd ki, hogy az amerikai verseny fordulpont volt-e a bajnoksg szempontjbl, vagy csak egy, a Bridgestone szmljra irhat villans. Ha a Ferrari itt, a Renault s a Michelin hazai plyjn nyerni tud, akkor a vilgbajnoksg kpe megvltozik: Az Alonso uralta macska-egr jtk talakul remnyteljes ldzsbe, ahol a Renault s Alonso lesznek az ztt vadak, mg a vadszt a Ferrari testesti majd meg.
Erre viszont kevs az esly. A Michelin Indyvel ellenttben ide valsznleg jobb gumit hoz majd, mint japn rivlisuk s a plya karakterisztikja is a Renaultnak kedvez. Itt valsznleg visszall a paprforma, miszerint a gyzelemhez a Renault-t kell megverni.
A Renault a kifinomult aerodinamikt ignyl plykon elnyben volt, gy vlheten itt is k diktljk majd az iramot. A Ferrarin kvl mg a McLaren lehet eslyes, az versenykpessgk nagyban fgg attl, hogy hogyan sikerlnek a jerezi tesztek.
A plya nem rendelkezik Monachoz vagy Silverstonehoz hasonl fnyes mlttal. 1960-ban Jacques Bernigaud ptette meg a francia kisvros, Nevers kzeli birtokn. Akkor a plya mindssze kt kilomter hossz volt, de 1988-ban a megye tulajdonba kerlt s llami pnzekbl jelentsen feljtottk. 1991-ben mr a Forma-1-es Francia Nagydjat rendeztk itt s azta is Magny-Cours-t illeti a versenyrendezs joga.
Br a francia plya vonalvezetse nem okoz klnsebb fejtrst a mrnkknek, a plya mgis meglehetsen trkks. Az aszfaltcsk els rsze nagyon gyors, de szektorrl-szektorra lassul, amely egybknt ritkamd techniks. A kzepesen gyors s lass kanyarok miatt kzepes mrtk leszortert hasznlnak a csapatok, de vannak gyors szekcik is. A leggyorsabb kanyar a clegyenes utni els fordul, amely a Grande Courbe nevet viseli. A gumivlasztsra legnagyobb befolyssal az ez utn kvetkez Estoril-kanyar van, amely a legnagyobb terhelssel van az abroncsokra. Tulajdonkppen ez a kanyar hatrozza meg a gumivlasztst, ennek a fordulnak a hinyban lgyabb gumit hasznlnnak a csapatok.
Magny-Cours a gyors siknok s lass visszafordtk plyja. Magtl rtetden itt a hajtkanyar a legjobb elzsi pont. Ez a kanyar az Estorilbl kivezet hossz egyenes - vagy inkbb jobbos grblet - utni els fordul, ahol 300 km/h-s temprl lasstanak le 80 km/h-s sebessgre.
A siknok halmazt nem csak szlvszgyors kombincik alkotjk. A clegyenesre rfordt sikn egy lass kombinci, ahol kulcsfontossg rrezni a helyes vre, mert a magas rzkvekre rhajtva sztzzdhat a futmbellts.
A motorok szmra nem klnsebben megterhel a Nevers-kzeli plya. A kr kb. 60-65 %-t teszik meg padlgzzal s az a megkzeltleg 12 msodperces rtk, ameddig egyhuzamban nyomjk padlig a gzt a piltk sem kiugr. Hosszsg szempontjbl Magny-Cours a rvidebb aszfaltcskok kz tartozik, ugyanis egszen pontosan 4411 mter hossz.
Br Magny-Cours nem egy extrm kihvsokkal teli plya, mgis megvan a klnlegessge. Ugyebr az aut belltsa - elmletben- nem tl nagy feladat ms plykkal sszehasonltva, de a plya azon tulajdonsga, hogy stt burkolat negyed ra alatt tnkreteheti a betonbiztosnak hitt belltsokat, ugyanis a burkolat magba szvja a meleget, pillanatok alatt megvltoztatva a kondcikat. Egybknt az elbb emltett aszfalt okozza a legtbb fejtrst a mrnkknek. A burkolat szokatlanul sima, gy lgy gumikat hasznlnak, de az Estoril-visszafordit pr kr alatt „megeszi" a puha abroncsokat. Ennek ksznheten jobb krket lehet futni sok benzinnel, j gumikon, mint res tankkal, de hasznlt papucsokon. Ez mr egybknt is rdekes stratgikat von maga utn, de, hogy a helyzet mg bonyolultabb legyen, a boxutca sem szokvnyos.
A legutols plyatalaktsnl tudatosan gy alaktottk t az aszfaltcskot, hogy egy boxkills rvidebb idt vegyen ignybe. gy trtnt meg, hogy 2004-ben Michael Schumacher ngy (!!!) killssal is nyerni tudott, ksznheten a rvid boxkillsoknak s az j gumikon, kevs benzinnel futott szlvszgyors etapoknak. Ngy killsos stratgira most kevs az esly, de a fokozott gumikopsnak ksznheten az egyikllsos stratgia sem kifizetd. Vlheten a mezny tbbsge kt killst vlaszt majd, de elkpzelhet, hogy a hromszor tankolk jobban jrnak, ha elg friss gumit tudnak megsprolni a versenyre. Akinek tbb j gumija marad, a szoksosnl is nagyobb elnyben lehet.
Az autversenyzs - egyik - shazjaknt Franciaorszgban a vilgbajnoksg kezdete ta mindig rendeztek futamot, kivve 1955-t, amikor a Le Mans-i tragdit kveten trltk a futamot. A helysznek viszont gyakran vltoztak, a legtbb futamot itt, Magny-Cours-ban rendeztk (szmszerit 15-t), megelzve Paul Ricardot, ahol 14-szer rendeztek a Francia GP-t. A legsikeresebb versenyz Michael Schumacher, aki ht elssget szerzett a csendes s nyugodt krnykrl hres Magny-Cours-i plyn.